En toen was het alweer Oktober - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lindsey Uden - WaarBenJij.nu En toen was het alweer Oktober - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lindsey Uden - WaarBenJij.nu

En toen was het alweer Oktober

Blijf op de hoogte en volg Lindsey

31 Oktober 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

Wat vliegt de tijd. Ik heb maar eens even flink mijn blog bijgewerkt. Dus ja schrik niet als je opeens drie nieuwe posts ziet! Ik heb ook aan elke post foto's toegevoegd. Hoop dat jullie het leuk vinden :)

12-10-16

Vandaag werk ik in de ochtend. Dan thuis ben ik best wel moe, dus ik doe een dutje en dan 's avonds ga ik naar het vliegveld om Isabelle op te halen! Ze komt me 5 daagjes opzoeken. Helaas kan ik niet super veel vrij krijgen, maar na wat ruilen ben ik nog 2 volle dagen vrij gelukkig.

13-10-16

Nadat Isabelle 's nachst aangekomen is. Gaan we 's ochtends even ontbijten bij mijn favoriete koffie tentje vlak naast ons huis, Brickhouse. Dan ga ik richting de bushalte om naar het werk te gaan, en gaat Isabelle samen met Celine naar Devonport.

14-10-16

Vandaag een auto huren met Isabelle! We gaan rondrijden in Coromandel. 's Ochtends is het in tegenstelling tot de voorspellingen prachtig weer. Dus een auto gehuurd bij Jucy en dan weer klaar voor een roadtrip. We stoppen onderweg op wat mooie plekken, en rijden dan zo ver mogelijk naar het noorden van het Coromandel gebied. Aan het einde wordt de weg nogal primitief, dus besluiten we om te draaien en naar een mooi haventje te rijden. Daar stappen we uit en wandelen we wat rond.

Na wat mooie foto's en selfies rijden we weer richting huis. Het is heerlijk om gewoon te gaan rijden en op plekken te stoppen waar je mooi uitzicht hebt. Onderweg nog wat eten bij een ouderwets tentje. Het leek alsof ze nooit gasten kregen want ze kwamen met z'n alle ons helpen want het lukte ze niet alleen.

Dan 's avonds koken Isabelle en ik wat pasta, en daarna hebben we een huisfeestje bij Pierre. Dus wat drinken en wat spelletjes.

15-10-16

Vandaag moet ik weer werken van 1 uur 's middags tot half 10 's avonds. Isabelle gaat wat de stad verkennen en dan 's avonds komen er wat vrienden naar ons toe en drinken we wat en dan de stad in. Lang geleden natuurlijk dat ik met Isabelle op stap ben geweest.

16-10-16

Nog een dagje middag dienst en dan 's avonds gezellig met Isabelle een filmpje kijken. We willen een beetje optijd gaan slapen want we gaan morgen naar Waiheke! Isabelle is vandaag met Ferdinand en Luco naar Rangitoto geweest, vulkanisch eiland ongeveer 15 minuten met de ferry vanaf Auckland.

17-10-16

Vandaag ben ik vrij en vandaag is het alweer de laatste dag dat Isabelle hier is. We gaan naar Waiheke. Het is prachtig weer vandaag, het zonnetje schijnt volop. Eerst twijfelden we nog of we misschien een scooter wilde huren voor de dag, maar na de prijs te zijn besluiten we toch de bus te nemen. Dus we nemen de bus langs een paar mooie stranden. Dan lekker schoenen uit en over het strand lopen.

Verder bekijken we nog de mooie omgeving van het eiland, lunchen we en dan is het alweer tijd om terug te gaan want Isabelle vliegt vandaag terug naar Melbourne. Dus we zitten rustig op een bankje in de zon te wachten en we zien de ferry aankomen. We kijken geamuseerd naar hoe ze proberen de boot aan te leggen maar soepel gaat het niet. Dan zien we een andere ferry vertrekken... Shit, dat is toch niet die wij moeten hebben? Dus we gaan het even vragen en het blijkt dus dat de ferry die wij moesten hebben al gewoon klaar lag te wachten, we hadden het simpelweg gewoon niet gezien.

Dit brengt wel wat meer stress op de planning. Isabelle moet haar vlucht natuurlijk wel halen. Toevallig vraagt de kapitein van de andere boot of we misschien een eerdere ferry terug willen, omdat deze boot toch terug moet naar Auckland. Komt dat even mooi uit!

Dan pakt Isabelle de Uber naar het vliegveld en zitten de daagjes er al weer op! Heel fijn om haar weer even te zien en helemaal leuk natuurlijk dat dat aan de andere kant van de wereld kan.

18-10-16

Vandaag werk ik een vroege dienst. Van 5 tot half 2. 's Avonds gaan we met een groep van 14 man uiteten in Orbit restaurant in de Skytower (waar we voor mijn verjaardag ook waren geweest) voor de verjaardag van Siebe. Weer een heerlijk 3 gangen menu met super service en een prachtig uitzicht van de mooie stad. Dit restaurant blijft een van de beste waar ik ooit ben geweest. (Los van het feit dat ik meestal voor budget eten kies haha.) En dan weer richting bed. Wekker gaat zoals gewoonlijk bij een 5 am shift om 3 uur 's ochtends.

19-10-16 - 20-10-16

Vandaag gewoon een rustig dagje. Ochtend dienst werken, optijd klaar en dan even koffie drinken in het centrum en lekker naar huis. Tot en met vrijdag deze week begin ik om 5 am. Dus donderdag gaan mijn vrienden naar de pub crawl, maar ik besluit om niet mee te gaan. Ik blijf alleen voor de pre drinks. Ik zit met Celine en Dagmar bij onze buren, Hannah en Claudia. Later komen er nog wat mensen die in Albany wonen: Ferdi, Thijs, Sjoerd en Siebe. Dan gaat de rest de stad in en ik mijn bed in! Natuurlijk al weer veels te laat, maarja een fatsoenlijke nacht slaap met die vroege dienst haal je vrijwel nooit. Toch is dit een van mijn favoriete diensten, want je bent vroeg klaar en het werk dat je doet (je staat op de loyalty desk dus bereid de check-in van de members voor, en uitchecken) vind ik het leukst.

Ik had Celine gevraagd of ze me wakker wilde maken, ze komen meestal na de pubcrawl rond 3 uur thuis dus dat komt mooi uit. Dus Celine kletst me dan even bij over de avond en dan ga ik richting werk en Celine richting bed.

21-10-16

Dan is het alweer vrijdag! Laatste dagje werken deze week. Vanavond is er een feestje in Albany, voor Siebe's verjaardag en afscheidsfeestje van Sjoerd. Sjoerd was na een week gestopt met zijn stage en is tot nu toe nog hier gebleven en heeft veel rond gerezen, maar nu wil ie toch verder met zijn reis.

Dus na mijn werk maak ik me klaar, pak ik mijn tas in zodat ik daar eventueel kan blijven slapen, en dan loop ik samen met Claudia, Hannah en Dagmar richting de bus halte. Het plan was eigenlijk om daar voor de jongens Lasagne te gaan koken, maar het loopt allemaal uit dus uiteindelijk eten we onderweg een snelle hap en komen we rond half 9 in Albany aan.

De huizen in Albany zijn ideaal voor feestjes, ze hebben een mooie tuin, banken en een grote eet tafel (a.k.a beerpong tafel). Er komen nog wat meer mensen die in Albany wonen, Celine komt na haar werk dus het is vrij vol.

Celine en Dagmar gaan optijd naar huis met de Uber, ik besluit om toch nog even te blijven en dan blijf ik samen met Claudia en Hannah slapen.

22-10-16

Vandaag eerst even lekker slapen. Dan haal ik samen met Thijs wat 'ontbijt' (1 uur 's middags maar goed). En dan nog even relaxen in de tuin. Het is heerlijk weer, beetje darten, drinken en op de bank in de tuin chillen. Dat is wel iets wat ik mis in het Empire waar ik woon, een tuin of balkon.

Dan ga ik naar huis, even omkleden en klaar maken voor de All Blacks wedstrijd!! Ik heb een pet gekocht dus zal als een ware supporter in het stadium zitten. Ik zit samen met Ruud, Sjoerd en Siebe schuin achter het goal. De All Blacks spelers doen de warming up vlak voor ons dus dat is wel gaaf om te zien. En dan natuurlijk: de Haka! Ze hebben geen microfoon nodig want je hoort de kreten door het hele stadium.
De eerste helft is vrij rustig. Maar wat is de sfeer gaaf! De spanning als er bijna gescoord wordt en de wave met het hele stadium als het rustig is. Maar een minpuntje.. Het is zo KOUD! We zitten precies in de wind en ik dacht een dun vestje is wel genoeg, maar nee dus.

De tweede helft zitten we dus achter het doel van Australie. En dit deel van de wedstrijd is enorm spannend, doel na doel vanuit de All Blacks. En dat zien we dus vlak voor ons.

Dan na de wedstrijd gaan we de stad in met de hele groep. Nu even
goed de overwinning vieren natuurlijk!

23-10-16

Vandaag een lekker rustig uit brak dagje. Ik ga met Dagmar naar Takapuna, het is prachtig weer dus even lekker zonnen. Hier kan ik wel een dagje door brengen! Dan 's avonds eet ik samen met Luco en dan optijd naar bed. Morgen weer een 5 am shift.

24-10-16

Maandag en dinsdag werk ik 5 am. Dan na het werk heb ik met collega's afgesproken in Manukau. Sonali en Mo gaan weg bij Novotel dus we spreken nog een keertje met z'n alle af. We eten wat bij een chocolade tentje, en gaan dan naar een bar. Doen daar wat drankjes en kletsen bij. Dan pak ik optijd weer de bus naar huis. Gezellig dagje!

25-10-16

Dinsdag gaan we naar Father Teds, ons vaste dinsdag avond stekkie. Daar is het vrij rustig dus we gaan naar Andrew Andrew, een bar bij de haven waar Celine's collega's vaak zitten. Daar doen we wat drankjes met Dagmar, Ferdi, Thijs, Celine en Micheal (collega van Celine). Dan gaan we nog even wat dansjes wagen bij Cassete 9 en dan weer naar huis.

26-10-16

Vandaag werk ik 2 pm tot half 11. Dit is een overgang tot mijn komende 3 dagen. Nachtdienst! En dit keer niet maar tot 2 uur 's nachts, maar van 9pm tot 5.30 am...

27-10-16

Vandaag een beetje uitslapen om alvast in het ritme van de nachtdienst te komen. Dan ga ik met Celine door Auckland lopen. We eten wat, halen frozen yoghurt en gaan dan lekker zonnen in Albert Park. Het weer gaat echt de goede kant op! Nog even een terrasje pakken bij de haven en dan gaat Celine richting werk en ga ik naar huis om nog even een dutje te doen. En dan op naar het werk voor mijn eerste nacht dienst!
Het eerste wat ik hoor als ik aan kom is dat de All Blacks vannacht bij ons komen inchecken! We mogen dit natuurlijk niet tegen andere gasten zeggen. Maar als ik net begin hoor ik al dat er andere gasten in de Lobby zitten te wachten zodat ze de All Blacks kunnen zien. Ze hebben er vervolgens tot een uurtje of half 3 gezeten. Helaas heb ik de All Blacks niet gezien. Ik was om half 6 klaar, en heb toen nog tot 6 uur Stephanie geholpen met een paar taken van Night Audit. Toen kwam Arturo van Reservations binnen en moest ik maar plaats maken.

Werken in de nacht is heel apart, op een gegeven moment wordt je enorm moe. Je functioneerd dan niet helemaal honderd procent. Bijvoorbeeld: een gast kwam in checken en ik liet alles uit mijn handen vallen wat maar kon. Z'n paspoort, de kamersleutel, het inschrijf formulier. Gelukkig was de gast zelf ook moe en viel het hem niet op. Bij deze dienst heb je eerst een 15 minuten pauze rond middernacht, dit ligt aan de vluchten, we kijken even op het info bord of er net vluchten zijn geland, als dit zo is kunnen we nog even drukte verwachten en stel je je pauze uit. Dan heb je je half uur pauze rond half 3. De nacht chef kookt dan eten en dit is wel even wat anders dan het eten wat je overdag krijgt! De eerste nacht kreeg ik een lekkere pasta met pompoen en een goed stuk vlees. En iets wat je niet kan missen bij deze dienst: KOFFIE!

Dan wordt rond 3 uur de kranten afgeleverd. Dus die ga ik dan naar de kamers bezorgen die erom gevraagd hadden. Op een gegeven moment liep er een Aziatische man in de lift, die ging dus met mij mee naar level 4. Daarna ging ik verder om de kranten in de staff room te leggen. Ik had een raar voorgevoel dus ging terug naar level 4 om te kijken of die gast er nog stond. En ja hoor hij liep nogsteeds rond op die verdieping. Ik zei dat hij mee naar beneden moest komen zodat mijn manager en ik het juiste kamer nummer van zijn vriendin op konden zoeken, hij kan niet de gasten verstoren natuurlijk.

We keken door het systeem naar alle mogelijke kamer nummers en namen die hij noemde, maar niks matchde met wat hij zocht. Dus we zeiden dat we niks konden doen, dat hij zijn vriendin moest bellen. Dus hij ging na veel zeuren zitten en ik ging verder met mijn taken. Toen hielp ik een andere gast met uitchecken en mijn manager hielp in de bar. Toen riep mijn manager ''Lindsey you have to stop him!''. Ik keek om en de man rende de trap op. Dus ik erachter aan rennen. De nacht schoonmaakster was net de trap aan het schoonmaken, hij sprong over haar stofzuiger heen maar bedacht zich toen volgens mij dat dit niet zijn beste plan was en stopte. Gelukkig maar want ik wilde niet nog meer trappen op rennen. Dus ik nam hem mee naar beneden en toen heeft de manager de politie gebeld die hem toen een tress pass notice hebben gegeven.

Is dit hoe nachtdienst gaat??

28-10-16

Ik lag om half 8 's ochtends in mijn bed. Inmiddels ben ik al over mijn vermoeidheid heen. Ik sliep tot een uurtje of 2 en dan komt Celine me wakker maken met koffie van mijn favorite tentje Brickhouse! Dan kletsen we even bij en gaan we even de stad in. Dan eten we samen en 's avonds komt Catherine ook even langs. Dan is het voor mij weer tijd om te gaan.

Vannacht is het een relaxte nachtdienst. Ik hoefde geen Aziaten achter na te zitten op de trap en niemand zat in de lobby op de All Blacks te wachten. 's Nachts werken heeft ook wel iets heel fijns. Het heeft een hele relaxte sfeer en er is natuurlijk geen management dat je op de vingers staat te kijken. Je bereid veel dingen voor voor de volgende dag en helpt nog met het inchecken van de late gasten en het uitchecken van de vroege gasten.

Vandaag ga ik netjes om half 6 naar huis.

29-10-16

Dan slaap ik weer tot een uurtje of 2. De rest van mijn vrienden was op stap geweest dus ik wordt wakker met weer de mooie verhalen van de vorige nacht. Dan gaat Celine naar werk. Ik klets nog even bij met Luco. Dan ga ik de stad in. Zoete aardappel frietjes eten bij het nieuwe tentje Lord of the Fries en dan even met Celine in haar pauze kletsen.

Dan pak ik optijd de bus naar het werk. Het is fijn om eerst even relaxt in de staff room te zitten en dan op je gemakje om te kleden. Dan ga ik naar beneden en begint mijn laatste nachtdienst van deze week! Vandaag ook een vrij rustige nacht. We hadden een stuk minder arrivals dan de avonden ervoor dus een stukje rustiger. Ook vandaag weer stond ik met Paris, die werkte net als de twee vorige avonden tot 2 uur 's nachts. Het is wel gezellig want op deze dienst heb je ook wat meer tijd om te kletsen.

Dan hoor ik halverwege mijn dienst dan de 5 am receptionist zich ziek heeft gemeld... Dit betekend waarschijnlijk dat ik langer door moet werken. Ik werk uiteindelijk tot ongeveer 7 uur door. Er is dus maar 1 receptionist en 1 porter. Ik merk wel dat ik het nu echt gehad heb. Ik word een beetje chagerijnig en wil naar huis. Ik word wel verbazingwekkend goed in aardig doen tegen gasten terwijl ik er geen zin in heb haha.

30-10-16

Dan ben ik twee dagen vrij! Ik slaap weer tot 2 uur uit en ga dan samen met Celine naar Sylvia Park, een grote Mall met super leuke winkels. Er is sinds kort een H&M geopend daar, de eerste in Nieuw Zeeland.
Nou we zijn goed geslaagd. Flink wat nieuwe zomer kleding. Heerlijk zo'n dagje shoppen! Dan 's avonds koken we pasta en eten we samen met Luco. Dan kijken Celine en ik samen de film Mean Girls. En ik val natuurlijk weer halverwege in slaap. Dit kwam Celine ook wel goed uit want toen zag ze dat het al kwart over 12 was en ze moest werken de dag erna.

31-10-16

Vandaag ben ik nog een dagje vrij. Ik heb niks bijzonders op de planning staan. Eerst maar eens goed uitslapen, weer eens een goede nachtrust voor de verandering. Ik word eerst midden in de nacht wakker, dan om 8 uur en dan besluit ik om er om 10 uur maar uit te gaan. Ik val ook wel meteen weer in slaap, maar denk dat mijn lichaam gewoon in de war was. Heerlijk geslapen!

Dan ga ik vandaag maar eens even mijn blog bijwerken! Ik ga lekker bij Brickhouse zitten en werk het bij tot aan vandaag. Vanavond wat eten met Luco, Pierre en Celine. En verder lekker niksen, dat is ook wel weer fijn :).