Leuke tripjes, werken en een slome blogger - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lindsey Uden - WaarBenJij.nu Leuke tripjes, werken en een slome blogger - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lindsey Uden - WaarBenJij.nu

Leuke tripjes, werken en een slome blogger

Blijf op de hoogte en volg Lindsey

31 Augustus 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

Zoals jullie al merken loop ik achter met mijn blog.. OEPS! Dus wat ik nu ga doen is de hoogte puntjes van de afgelopen 3 weken vertellen. Op het werk gaat het goed, ik heb zo'n beetje alles onder de knie en leer steeds meer collega's beter kennen. Ik ga met goede zin naar het werk dus dat is mooi natuurlijk. Met het Front Office personeel kan ik het goed vinden. De verschillende shifts gaan best goed. Tot nu toe heb ik steeds nog wel 2 dagen in het weekend vrij gehad, vrijdag en zaterdag of soms zelfs zaterdag en zondag dus dat was fijn.

Dan het weekend nadat we naar Waiheke waren geweest gingen Sjoerd, Celine en ik op vrijdag naar Coromandel! Het is wel even afzien want ik had een nachtdienst van half 6 tot 2 uur sochtends (wat uit liep tot 3 uur). Dus eer dat ik in bed lag was het 4 uur. Sjoerd had het goede idee om om 7 uur te vertrekken dus dat was een kort nachtje. We gaan met de auto van Sjoerd, het is een ritje van ongeveer 3 uur. Het zijn mooie wegen door de bergen heen, genoeg te zien en het word als maar mooier en mooier. We gaan eerst naar Cathedral Cove. Het is een half uurtje lopen van waar we de auto parkeren. Het is een prachtige plek... Als ik zulke dingen ga bekijken voel ik toch wel steeds kleine geluksmomentjes. Het blijft een geweldig land! Dan rijden we door naar een strand in het Coromandel gebied (ben de naam vergeten). En het lijkt wel een weekend traditie te worden want wat gaan wij doen: Zwemmen! Dan even lekker een hapje eten in het dorpje en terug naar huis. Dan de stad in want bij middernacht is het Sjoerd's verjaardag.

Ilke is dit weekend vanuit Taupo ook een weekendje bij ons dus op zaterdag gaan Ilke en ik samen naar Piha beach. Dit is maar een uurtje rijden en weer een geweldig en totaal verschillend uitzicht. Na daar even rond te lopen en een fotoshoot te houden gaan we weer richting huis. 'S avonds gaan we naar Albany (wijk waar Siebe en Sjoerd wonen) om de verjaardag van Sjoerd te vieren. Aangezien ik op zondag om 5 uur moet beginnen rijden Ilke, Marleen en ik om half 11 alweer richting huis. Het is toch wel een vervelend gevoel als je dan vervolgens onderweg bent naar het werk en dan je vrienden tegen komt die dán pas van het feestje komen... Lang leve ochtend dienst!

15-9-2016 - 19-8-2016

Dan volgt een weekje werken, am en pm shifts. Bevalt prima en tijd gaat snel. 's Avonds spendeer ik wat tijd met Celine en dan is de week zo weer om!

20-8-2016

Dan heb ik het weekend vrij! Mijn verjaardagsweekend. Zaterdag een rustig dagje, wat voorbereidingen voor vanavond want dan geef ik een feestje! Er komen ongeveer 23 mensen, vrienden en collega's. Eerst wat drinken bij ons in het appartement en dan na 12 uur hup de stad in. Het was super gezellig!

21-8-2016

Vandaag ben ik jarig. Ben 's ochtends toch een beetje brak van het feestje dus we slapen lekker uit. Dan.... het appartement opruimen, wat een bende kunnen mensen toch maken! Maar goed het opruimen hoort er natuurlijk ook bij.

Dan 's avonds gaan Celine, Nina en ik uit eten bij het Orbit restaurant in de Skytower! Het is ook een van Nina's laatste avonden, helaas. Ze gaat dinsdag naar huis... Als je een reservering hebt in het restaurant mag je 45 minuten van tevoren al naar binnen zodat je op het uitkijk dek over de stad kan kijken. We zijn er rond 17.45, een perfecte tijd want nu kunnen we de zonsondergang over de stad bewonderen.

Dan naar Orbit! Het is een luxe restaurant met een overheerlijk 3 gangen menu. Het restaurant draait langzaam om, dus het uitzicht blijft geweldig. Nina had bij de reservering genoemd dat het mijn verjaardag was, dus er stond een kaartje op de tafel met 'Happy Birthday Lindsey!' Super leuk natuurlijk. Ook bij het dessert stond er op mijn bord geschreven 'Happy 20th Birthday' met een kaarsje erbij. En als kers op de taart was dit dus ook nog mijn cadeau want Nina en Celine stonden erop dat ze dit voor mij wilde betalen. Het was een super geslaagde verjaardag, eentje om niet gauw te vergeten.

22-8-2016 - 29-8-2016

Dan weer aan het werk! Het rooster is deze week wat minder fijn dan de afgelopen weken. Ik grap al tegen mijn collega's dat ze nu denken van 'oh, ze is er nu wel lang genoeg, split weekend days in plaats van een weekendje vrij.' Deze week werk ik maandag en dinsdag van 14.00-22.30. Dinsdag gaat Nina naar huis, dus ik ga 's ochtend samen met haar mee naar het vliegtuig om haar uit te zwaaien. Toch wel raar om afscheid te moeten nemen, we zijn in korte tijd hele goede vriendinnen geworden. Maar we gaan elkaar zeker weer zien in Schotland of Nederland!

Deze week is ons huisgenootje Olivia ook weg gegaan. Gelijk diezelfde dag krijgen we een nieuwe huisgenoot. En ja hoor, het is een Nederlander! Hij heet Luco en komt uit Kaatsheuvel en studeert in ..... Breda. Daar zit je dan aan de andere kant van de wereld. Maar hij is gelukkig een stuk socialer huisgenootje dus dat is wel gezellig!

Woensdag en donderdag heb ik nachtdienst van 17.30-2. Dan ben ik vrijdag een dagje vrij, dan zaterdag t/m maandag 6.00-14.30. En dinsdag weer vrij! Dit betekend dat ik in het weekend niet heel veel gedaan heb. Celine en ik lopen elkaar ook de hele tijd mis omdat we net andere diensten hebben. Horeca hé!

Dan kreeg ik het rooster van de volgende week. Woensdag t/m zondag 17.30-2.00. Dat vind ik wel even balen, maar goed hopelijk de week erop een beter rooster!

30-8-2016

Dan vandaag mijn vrije dinsdag. Bijna iedereen is aan het werk dus vroeg me af wat ik ging doen. Dus ik ben uiteindelijk met Sjoerd op pad gegaan (hij is gestopt met zijn stage dus heeft alle tijd). We zijn naar het Waitakere Reserve geweest. Ongeveer een uurtje rijden. En wat een prachtig uitzicht weer. Het zijn leuke wegen met de auto door de bergen, zonnetje erbij, muziekje op en wij komen de dag wel door! Als je zulke uitzichten hebt heb ik toch wel weer een momentje van vreugde dat ik toch maar gewoon in Nieuw-Zeeland zit.

Dan 's avonds gaan we met een groep interns naar een Irish pub. Er word een quiz gespeeld en we spelen een potje pool onder het genot van een drankje. Erg gezellig! We zijn met een groep van ongeveer 15 man (grootste deel Nederlands...). We komen ook nog wat andere vrienden tegen dus het is een gezellig avondje.

We merken wel dat het stage seizoen echt begonnen is, waar Celine en ik in het begin nog blij waren als we Nederlanders tegen kwamen, is er nu een Nederlandse invasie begonnen. Het is zeker wel gezellig, maar wat internationaler is natuurlijk ook wel leuk.

31-8-2016

Dan vandaag begint mijn nieuwe werk week. 5 dagen een avond dienst. Ik zie er inmiddels niet echt meer tegen op, het hoort erbij! Dus vandaag eerst lekker uit slapen, dan de was doen en even naar mijn favoriete koffie tentje Brickhouse om mijn blog bij te werken.
Dan pak ik om 10 voor 4 de bus, want het is natuurlijk spits en spits in Auckland is vreselijk. Dus ik vertrek maar ruim optijd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lindsey

Actief sinds 02 Juli 2016
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 5565

Voorgaande reizen:

28 Juni 2016 - 30 Januari 2017

Stage in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: