Nog even vakantie houden! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lindsey Uden - WaarBenJij.nu Nog even vakantie houden! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lindsey Uden - WaarBenJij.nu

Nog even vakantie houden!

Blijf op de hoogte en volg Lindsey

10 Juli 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

3-7-2016

Vandaag laat precies zien dat mijn jetlag nog zeker aanwezig is. Gister avond een gezellig feestje gehad. Veel andere stagiaires ontmoet, helaas gaat een groot deel daarvan binnenkort weg. Maar er komen komende maand ook heel veel nieuwe studenten aan!

Om een uurtje of 2 lag ik in bed. Klaarwakker, voor mijn gevoel was het overduidelijk geen nacht. Ondertussen zag ik het steeds later worden en heb uiteindelijk wakker gelegen tot 5 uur snachts. We hadden geen wekker gezet dus werden pas smiddags wakker. Oeps, dat was niet de bedoeling, zo komen we natuurlijk niet van onze jetlag af! Toch maar even mijn afscheidscadeautje van mijn vriendinnen tevoorschijn halen: een wekker die wegloopt. Dus de komende tijd word ik waarschijnlijk wakker door achter een wekker aan te rennen. Maar goed, we besluiten de stad in te gaan.

We willen een hapje eten, en dit keer in een echt restaurantje en we zijn niet van plan weer bij de Wendy's te eindigen, dus we hebben beide ons paspoort meegenomen. We eindigen bij The Crab Shack, bij de haven. Het is een heel gezellig tentje met leuke muziek uit de 80's en 90's. We gaan beide voor de hamburger en dit was een goede keus! Ik weet het het is erg, maar na het eten een after-dinner-dip en we besluiten naar huis te gaan en ons bed op te zoeken. We willen nu wel in het Nieuw Zeelandse ritme komen! Dus dit was een kort dagje voor ons, maar heb heerlijk geslapen.

4-7-2016

Mijn wekker werkt prima, want om 9 uur ben ik wakker. We gaan naar het centrum om nog wat zaakjes te regelen. Naar het postkantoor voor een 18+ kaart en naar ANZ om een bankrekening te openen. Helaas is daar geen plek en worden we doorverwezen naar ANZ in Westfield, St Lukes Shopping Centre. We nemen de Uber en een half uurtje later zijn we er.
Het is een hele mooie Shopping Mall! We sluiten een bankrekening af bij het vriendelijke personeel van ANZ en krijgen ons persoonlijke bankpasje opgestuurd. Dan moet ik gaan! Ik besluit de Uber te pakken naar het vliegveld. Vandaag voor het eerst kennismaken met het hotel!

Eenmaal binnen word ik voorgesteld aan mijn vriendelijke nieuwe collega's. Even naar de HR manager Daniela om het contract in orde te maken. Iedereen is hier zo vriendelijk. Daniela komt uit Duitsland maar is in Nieuw Zeeland blijven hangen, net zoals een aantal anderen die ik heb gesproken. Ik informeer naar het vervoer van het centrum naar het vliegveld en of het daadwerkelijk zo duur is en ik krijg goed nieuws. Werknemers van Novotel Airport krijgen korting bij de Skybus, dus gelukkig is het nu goed betaalbaar!

Vervolgens gaan we naar Housekeeping, waar ik mijn uniform zou passen. Eenmaal binnen ontmoet ik de dames die daar werken. Ze bekijkt me eerst even helemaal en zegt dan: 'Hi Lindsey, nice to meet you. I think you are a size 10.' En ze had nog gelijk ook. Dat heeft ze vast vaker gedaan.

Nu terug naar huis. Durf het nu toch een beetje thuis te noemen want nu het vervoer betaalbaar is besluiten we te blijven! De locatie is verder ideaal, lekker dichtbij het centrum met alles op loopafstand. Voordat het echt als thuis kan gaan voelen: eerst schoonmaken en alle troep van de vorige bewoners zo snel mogelijk weg gooien. Onderweg naar huis haal ik schoonmaak spullen op en we beginnen meteen. Samen met ons huisgenootje maken we alles schoon. Dit is een heel stuk beter! We gaan lekker koken, en verder een rustig avondje.
Morgen en overmorgen nog allebei vrij. Dus we willen wat mooie plekjes in de buurt gaan bezoeken. Hopelijk blijft het weer zoals nu!

5-7-2016

Een goede morgen in Auckland. Lekker even douchen en wat eten en klaar voor weer een mooie dag! Nu we onze bankrekening hebben gaan we ons IRD nummer aanvragen. Dit heb je nodig om salaris te mogen ontvangen in Nieuw Zeeland. Dus even naar de bieb, de nodige formulieren uitprinten en naar het postkantoor om het op te sturen. In Auckland zitten ontzettend veel leuke koffie tentjes, elke dag vinden we wel weer een mooi plekje.

We willen wat sight seeing gaan doen! Nu ik nog een weekje vrij heb voor mijn werk en dus alle tijd. We pakken de bus naar Mount Eden, dit is de hoogste vulkaan in Auckland. Gelukkig is de klim naar boven voorzien van trapjes en paadjes dus dit is goed te doen! En het uitzicht is het meer dan waard. Na een wandeling worden we beloond met een 360 graden uitzicht van het centrum en de rest van Auckland. Nog een stukje verder en we komen bij de krater op de Mount. Wat is dat een gaaf uitzicht! Zo bijzonder dat maar 10 minuten rijden van het centrum zo'n mooi stukje natuur te bewonderen valt. We pauzeren even aan de top van de berg met wat eten en drinken. Nogsteeds vol ongeloof als ik me bedenk dat ik in deze stad blijf wonen voor 7 maanden!

Aan het eind van de middag weer de bus naar het centrum. Even naar de Countdown, de supermarkt in het centrum. We komen langs wat winkeltjes en besluiten maar even naar binnen te gaan. Factorie, hele leuke en betaalbare kleding. Ik heb nog nooit zo'n vriendelijk personeel gezien! Als je ze wat vraagt krijg je overdreven enthousiast antwoord en ze helpen je totdat ze zeker zijn dat je het zelf kan. Ik wilde niks kopen maar waar loop ik mee naar buiten? Een trui.. Maar het is soms best koud!!

's Avonds moeten we ook even aan wat huishoudelijke taken geloven. We hebben inmiddels toch al een hoop was verzameld dus gaan beneden naar het washok. Dan even wat eten en dan naar de film met wat anderen mensen van het stagebureau, Tarzan. We leren nog een andere jongen kennen, Siebe, de meeste andere stagiaires komen pas wat later.

6-7-2016

Nogsteeds niet volledig een nacht door slapen, maar sta toch optijd op. Nog niet echt tijd gehad (vooral geen zin) om mijn kleding van mijn koffer naar de kast te verplaatsen, dus dat besluit ik nu te doen. Ben benieuwd hoe lang mijn kamer zo opgeruimd blijft!

Ik heb op Tripadvisor wat rondgekeken naar de leukste dingen om te doen in Auckland, en na nog wat tips van ons huisgenootje Olivia besluiten we naar Rangitoto te gaan, een van de eilanden rondom Auckland. Dit is een vulkanisch eiland dat 600 jaar geleden is ontstaan. Dus op naar de ferry waar ons een kort boot tochtje van ongeveer 25 minuten te wachten staat. Het is vrij mistig, dus het uitzicht van de boot is helaas wat minder.

Op de boot bestuderen we de plattegrond van het eiland. Even kiezen welke route we willen lopen, want om 15.30 gaat de laatste boot terug en als we die missen hebben we een probleem. Eenmaal aangekomen op het eiland beginnen we aan onze wandeling, naar de lava caves! We lopen een flink stuk omhoog door de natuur. Een hele aparte omgeving, allerlei gesteente dat bedolven is onder lava. Soms kijken we even achterom en zien we weer een mooi plaatje van de skyline van Auckland. Bij de lava caves heb je verschillende grotten. Ze zijn pik donker, maar het is leuk om er aan de andere kant uit te komen!

Dan maar terug naar de ferry. De mist is weggetrokken dus we hebben een mooi uitzicht. Dan nog een kleine wandeling door de stad naar huis. Toch best wel moe. In de avond lekker koken, een wijntje en dan optijd naar bed. Morgen een customer service training bij Novotel!

7-7-2016

Op tijd gaat de wekker, vandaag eerste training bij Novotel! Er zijn ongeveer 30 mensen aanwezig van allerlei verschillende departments, ook een aantal van een ander hotel. Het gaat over de 7 brand standards van Accor, de hotelgroep waar Novotel onder valt. Er is nog een ander Nederlands meisje die nu begint bij de receptie, Sanne. We moesten samenwerken met de mensen die bij je aan tafel zitten en we moeten ook af en toe wisselen van tafel. Het was wel leuk om nog wat collega's te zien, en door de training kreeg ik wel een goed beeld van hoe ze hier te werk gaan. Ik heb er wel zin in! Dan eindigt de training met een uitgebreide lunch. Met keuze van fish 'n chips tot Mac and cheese ben ik helemaal tevreden.

Als ik het hotel uitstap merk ik dat het weer toch een stuk slechter geworden is, het waait hard en het ziet er naar uit dat het zo gaat regenen. Als ik weer in Grafton aan kom, het deel van Auckland waar ik woon, haal ik nog wat boodschappen en loop ik (door de regen...) naar huis. We willen nog wel iets gaan doen, maar het weer laat niet heel veel opties open, dus we gaan naar de bios: Finding Dory!

's Avonds gaan we met de overburen even de stad in. Dit wordt voor Celine en mij de eerste keer op stap in Auckland! Elke donderdag is er een kroegentocht voor de stagiaires maar als wij in de stad zijn is die al bijna afgelopen. We zijn in een paar gezellige kroegen en onze buren stellen ons voor aan wat mensen.

8-7-2016

Goedemorgen! De weersvoorspelling voor vandaag was niet al te best, maar eenmaal buiten schijnt toch het zonnetje. We lopen eerst door het park naar het War Memorial Museum. Hier mag je gratis naar binnen als je kan bewijzen dat je hier woont, voel me al een echte kiwi! Het museum is erg leuk, er staat flink wat informatie over de Maori's. Wat ik wel grappig vond en ook nog niet wist is dat New Zealand (na de Maori's) als eerste werd ontdekt door Abel Tasman, een Nederlander uit Zeeland. Hij heeft toen ook de naam Nieuw Zeeland aan het land gegeven, de Maori's hadden het Aotearoa genoemd wat 'land of the long white cloud' betekend.

We eten een lekkere lunch in het cafeetje in het museum en gaan dan nog even shoppen in Auckland central. 's Avonds eten we een lekkere hollandse maaltijd; aardappels, groente en vlees! We merken dat we toch wel weer moe zijn, dus vanavond een lekker rustig avondje.

9-7-2016

Vandaag een leuke roadtrip op de planning staan. Siebe heeft een auto dus we gaan met zijn vieren glow worm kayaken! Celine, Siebe en zijn huisgenoot en ik. We gaan eerst richting de Bridal Veil Falls, een rit van ongeveer twee uur. De snelwegen zijn zo anders dan hier, er loopt ook maar een grote weg van Noord naar Zuid met vaak alleen maar twee banen. Dus file komt hier ook regelmatig voor. Een pluspuntje is dat als je hier in de file staat, je kan genieten van het indrukwekkende uitzicht. Onderweg stoppen we een keer om de mooie natuur van Nieuw Zeeland te bewonderen.

Dan komen we bij de waterval aan. Een kleine tien minuutjes lopen en we hebben weer een ander uitzicht waar je U tegen zegt. Tot nu toe heb ik nog alleen Auckland en omgeving gezien, maar wat is de natuur van dit land toch mooi. Overal waar je kijkt.

Dan komen we rond half 5 aan bij de Boatshed in Cambridge. Daar krijgen we een korte briefing en vervolgens rijden we achter de rest aan naar Lake Karapiro, waar we de kayak in stappen. Ze waarschuwen ons dat het nogal koud kan worden, dus nadat ik 2 truien, mijn zomerjas, een regenjas en broek aan heb getrokken, ben ik klaar om te gaan.
We kayaken eerst naar een campsite, zo'n 30 minuten kayaken. Daar worden we voorzien van een kampvuur, marshmellows, wijn en wat toastjes. Terwijl we hier even van genieten wordt het vrij snel donker. Dan gaan we in kleinere groepjes terug de kayak in en varen we onder begeleiding van de tourguide door de cliff. Nu komen alle glow worms tevoorschijn. Wat een gaaf gezicht is dat! Het is verder pikdonker, het enige wat we zien zijn de glow worms en de sterren. Dit was een aparte maar heel leuke ervaring!

Dan kayaken we rustig aan terug. Onderweg naar huis eten we even wat en dan terug naar ons appartement. We willen vanavond nog even de stad in gaan. Eenmaal thuis is het feestje blijkbaar al begonnen, er zijn wat vrienden van ons huisgenootje. Daarna even naar het afscheidsfeestje van twee andere stagiaires en vervolgens de stad in! Zeker een geslaagde dag.

  • 10 Juli 2016 - 09:43

    Miranda:

    Hey Lindsey. Fijn om te horen dat je het goed naar je zo'n hebt. Zo te lezen al wat gezien van de omgeving. Volgende week gaat t echte werk beginnen maar dat gaat jou zeker lukken. Leuk om zo iedere dag te lezen wat je doet zodat we op de hoogte blijven. Succes en have fun.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lindsey

Actief sinds 02 Juli 2016
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 5573

Voorgaande reizen:

28 Juni 2016 - 30 Januari 2017

Stage in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: